Obchodní podmínky

OBCHODNÍ PODMÍNKY

 

prodávajícího: Tomáš Vítek, IČ: 21284831, se sídlem Hnojník 191, 739 53 Hnojník (dále jen „prodávající“)

 

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
    1. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné výslovně ujednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
    2. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
    3. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
  2. POUŽITÉ ZKRATKY
    1. internetový obchod – internetový obchod dostupný na adrese www.ladonni.cz
    2. zákazník – fyzická nebo právnická osoba mající způsobilost k právnímu jednání, která uzavírá kupní smlouvu s prodávajícím či s ním v této souvislosti jinak jedná 
    3. spotřebitel – fyzická osoba, která není podnikatelem
  3. TECHNICKÉ POŽADAVKY
    1. Pro uskutečnění nákupu zboží v internetovém obchodě je potřeba, aby měl zákazník k dispozici:
  1. počítač nebo mobilní telefon s přístupem k internetu,
  2. připojení k internetu,
  3. webový prohlížeč kompatibilní s MS Internet Explorer 6.0, Firefox>3, Opera 9, Google Chrome nebo novější se spuštěnou podporou Java Script,
  4. aktivní e-mailový účet (e-mail).
  1. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
    1. Veškerá prezentace zboží uvedená v internetovém obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení
      § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
    2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny v českých korunách včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
    3. V internetovém obchodě jsou zveřejněny také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci České republiky. V případě, kdy prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně zákazníka zaplacení minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené ve webovém rozhraní obchodu. V případě, kdy dojde k částečnému odstoupení od kupní smlouvy zákazníkem a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení od smlouvy zákazníkem, nedosahuje minimální výše, jež je potřebná pro vznik práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty, právo zákazníka na dopravu zboží zdarma zaniká a zákazník je povinen dopravu zboží prodávajícímu uhradit.
    4. Pro objednání zboží vyplní zákazník objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
      1. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ zákazník do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
      2. způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
      3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží

(dále společně jen jako „objednávka“).

  1. Před zasláním objednávky prodávajícímu je zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost zákazníka zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle zákazník prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat s povinností platby“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení zákazníkovi potvrdí elektronickou poštou, a to na e-mailovou adresu zákazníka uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce.
  2. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat zákazníka o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
  3. Smluvní vztah mezi prodávajícím a zákazníkem (tj. uzavření smlouvy) vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno zákazníkovi na e-mailovou adresu sdělenou zákazníkem. Nepotvrdí-li prodávající zákazníkovi do 7 kalendářních dnů od odeslání nabídky na uzavření smlouvy, že nabídku přijímá, považuje se nabídka za odmítnutou. Nabídka se považuje za odmítnutou také v případě, kdy prodávající zašle zákazníkovi e-mailem informaci o tom, že jeho nabídku odmítá. Pokud již zákazník provedl platbu, budou mu finanční prostředky vráceny zpět do 14 dnů ode dne odmítnutí nabídky.
  4. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí zákazník sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
  5. Stav a podrobnosti objednávky může zákazník, který si zřídil zákaznický účet, kontrolovat ve svém zákaznickém účtu v záložce „Moje objednávky“ nacházející se na panelu „Účty“.
  1. DODÁNÍ ZBOŽÍ, NEDOSTUPNOST ZBOŽÍ
    1. Zákazník si může zvolit některou z následujících forem dodání zboží: doručení prostřednictvím České pošty nebo prostřednictvím kurýrní společnosti.
    2. Je-li zboží doručováno Českou poštou, je termín dodání zboží běžně do 7 pracovních dnů ode dne připsání úhrady objednávky na účet prodávajícího. 
    3. Je-li zboží doručováno kurýrní společností, je termín dodání zboží běžně do 3 pracovních dnů ode dne připsání úhrady objednávky na účet prodávajícího.
    4. Zákazník je povinen při přebírání zásilky zkontrolovat stav zásilky. Pokud balení obsahuje trhliny, deformovaný roh, proražený karton nebo jiné znaky porušení, mohlo dojít také k poškození zboží. Trvejte na sepsání reklamačního protokolu s řidičem před potvrzením převzetí zásilky. Zajistíte tak rychlejší řešení při případné pozdější reklamaci.
    5. Pokud prodávající zjistí, že zboží objednané zákazníkem je nedostupné, neprodleně, nejpozději do 30 dnů, o tom zákazníka informuje prostřednictvím e-mailu, který zákazník zadal při zadávání objednávky nebo při vytváření svého zákaznického účtu. Provedl-li již zákazník platbu, bude mu platba vrácena do 14 dnů od zrušení objednávky z důvodu nedostupnosti zboží.
    6. Pokud prodávající zjistí, že pouze některé zboží objednané zákazníkem v rámci jedné objednávky, je nedostupné, neprodleně, nejpozději do 30 dnů, o tom zákazníka informuje prostřednictvím e-mailu, který zákazník zadal při zadávání objednávky nebo při vytváření svého zákaznického účtu a vyzve zákazníka, aby si zvolil jednu z následujících možností:
  1. částečné plnění objednávky, tj. prodávající dodá zákazníkovi pouze to zboží, které je dostupné a do 14 dnů vrátí zákazníkovi platbu provedenou za zboží, které je nedostupné a budou znovu stanoveny náklady na dopravu zboží. Případný přeplatek za dříve vypočtenou přepravu zboží bude vrácen zákazníkovi,
  2. zrušení celé objednávky – pokud již zákazník provedl platbu objednávky, bude mu provedená platba do 14 dnů vrácena.
  1. V případě, že prodávající nebude moci vyřídit objednávku zákazníka z důvodu byť i jen dočasné nedostupnosti zboží, může se prodávající zprostit své povinnosti splnit objednávku tím, že zákazníkovi doručí jiné zboží, než které si zákazník objednal, přičemž cenou a kvalitou, jakož i účelem se musí jednat o obdobné zboží, jaké si zákazník objednal. Prodávající však zákazníka písemně informuje o jeho právu takové zboží nepřevzít a odstoupit od smlouvy s tím, že zboží vrátí na náklady prodávajícího. Pokud již zákazník provedl platbu objednávky, bude mu provedená platba vrácena do 14 dnů od doručení zboží prodávajícímu.
  2. Akční nabídky jsou k dispozici pouze do vyprodání zásob. Z důvodu omezeného počtu zboží nebudou vyřizovány objednávky učiněné po vyčerpání zásob, o čemž bude zákazník informován telefonicky nebo e-mailem.
  1. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
    1. Zákazník je informován o konečné částce k úhradě na webových stránkách internetového obchodu při zadávání objednávky, a to bezprostředně před odesláním objednávky a rovněž v samotném průběhu zadávání objednávky. Jedná se o celkové náklady, které je zákazník povinen uhradit. Konečná částka k úhradě je znovu zákazníkovi sdělena i v e-mailu potvrzujícím přijetí nabídky.
    2. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může zákazník uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
  • na dobírku v místě určeném zákazníkem v objednávce,
  • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 7227305003/5500 vedený v českých korunách u společnosti RaiffeisenBank bank a.s., s uvedením čísla objednávky jako variabilního symbolu platby;
  • bezhotovostně prostřednictvím platebního systému Gopay nebo Comgate;
  • bezhotovostně platební kartou;
  • v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru ve výdejně zásilek.
  1. Podrobné informace o dostupných platebních metodách jsou zákazníkovi poskytnuty v souhrnu objednávky.
  2. V případě bezhotovostní platby při nákupu v internetovém obchodě je zákazník povinen uhradit kupní cenu do 3 pracovních dnů po přijetí objednávky prodávajícím. Nebude-li platba provedena v uvedené lhůtě, znamená to automaticky zrušení návrhu na uzavření smlouvy.
  3. Společně s kupní cenou je zákazník povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
  4. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím zákazníkovi nelze vzájemně kombinovat.
  5. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit zákazníkovi účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
  1. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
    1. Svou informační povinnost vůči zákazníkovi ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů zákazníka pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího, jakož i pro účely zasílání newsletteru plní prodávající prostřednictvím tohoto článku.
    2. Správcem Vašich osobních údajů je prodávající. Kontakt ohledně osobních údajů je možný prostřednictvím e-mailu info@Ladonni.cz.
    3. Pokud zákazník odešle objednávku, jsou zpracovávány jeho osobní údaje, které jsou v objednávkovém formuláři označeny jako povinné. Poskytnutí těchto osobních údajů je nezbytné pro přijetí a realizaci objednávky. Odmítnutí poskytnutí těchto údajů má proto za následek nemožnost přijetí nabídky a její realizace.
    4. Osobními údaji se rozumí veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě; identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby.
  1. Zákonný důvod a účel zpracování osobních údajů – zákonný důvodem pro zpracování osobních údajů je plnění smlouvy mezi Vámi a prodávajícím podle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR.
  2. Osobní údaje budou zpracovány pro účely:
  • realizace objednávky,
  • vytvoření a správy zákaznického účtu.
  1. V závislosti na tom, jaké osobní údaje jsou zpracovávány, mohou být příjemci osobních údajů tito poskytovatelé služeb:
  • poštovní doručovatelé – vztahuje se na údaje zpracovávané za účelem expedice objednávek,
  • subjekty hostingu - vztahuje se na údaje zpracovávané za účelem vyřízení objednávky, správy zákaznického účtu a elektronické korespondence,
  • IT oddělení prodávajícího - vztahuje se na údaje zpracovávané za účelem správy zákaznických účtů,
  • účetní oddělení prodávajícího - vztahuje se na údaje zpracovávané za účelem realizace objednávek.
  1. Osobní údaje nebudou předávány do třetích zemí.
  2. Prodávající uchovává osobní údaje:
  • po dobu nezbytnou k výkonu práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Vámi a prodávajícím a uplatňování nároků z těchto smluvních vztahů (po dobu 3 let od ukončení smluvního vztahu).

Po uplynutí doby uchovávání osobních údajů prodávající osobní údaje vymaže.

  1. Za podmínek stanovených v GDPR máte právo:
  • na přístup ke svým osobním údajům dle čl. 15 GDPR,
  • na opravu osobních údajů dle čl. 16 GDPR, popřípadě omezení zpracování dle čl. 18 GDPR, 
  • na výmaz osobních údajů dle čl. 17 GDPR,
  • vznést námitku proti zpracování dle čl. 21 GDPR, 
  • na přenositelnost údajů dle čl. 20 GDPR, 
  • odvolat souhlas se zpracováním písemně nebo elektronicky na adresu nebo email prodávajícího uvedený v čl. 15.3,
  • podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů v případě, že se domníváte, že bylo porušeno Vaší právo na ochranu osobních údajů.
  1. Prodávající prohlašuje, že přijal veškerá vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů. Prodávající přijal technická opatření k zabezpečení datových úložišť a úložišť osobních údajů v listinné podobě, zejména v podobě uchovávání listinných dokumentů v uzamčených skříních v uzamčené místnosti, přičemž klíče od této místnosti mají k dispozici výhradně osoby, které přístup k těmto listinám nezbytně potřebují. Prodávající prohlašuje, že k osobním údajům mají přístup pouze jím pověřené osoby.
  2. Odesláním objednávky z internetového objednávkového formuláře potvrzujete, že jste seznámen/a s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímáte. S těmito podmínkami souhlasíte zaškrtnutím souhlasu prostřednictvím internetového formuláře. Zaškrtnutím souhlasu potvrzujete, že jste seznámen/a s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímáte. Prodávající je oprávněn tyto podmínky změnit. Novou verzi podmínek ochrany osobních údajů zveřejní na svých internetových stránkách, případně Vám zašle novou verzi těchto podmínek na e-mailovou adresu, kterou jste prodávajícímu poskytl/a.
  1. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY zákazníkem, který je spotřebitelem
    1. Zákazník bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání zákazníka nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal či tento obal odstranil a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal. 
    2. Nejedná-li se o případ uvedený předchozím odstavci či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má spotřebitel v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to i bez udání důvodů do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může zákazník využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může spotřebitel učinit vlastním písemným oznámením, nebo prostřednictvím prohlášení o odstoupení od smlouvy. Pro dodržení této lhůty postačí, pokud spotřebitel nejpozději 14. den lhůty odstoupení odešle prodávajícímu. Prohlášení o odstoupení od smlouvy a instrukce o právu na odstoupení od smlouvy budou spotřebiteli poskytnuty spolu s přijetím objednávky. Prohlášení o odstoupení od smlouvy je veřejně dostupné také jako příloha č. 1 těchto obchodních podmínek. Prohlášení o odstoupení od smlouvy lze učinit jakýmkoliv způsobem umožňujícím prodávajícímu seznámit se s obsahem odstoupení od smlouvy. Prohlášení o odstoupení od smlouvy lze prodávajícímu zaslat e-mailem na adresu Ladonni@seznam.cz nebo klasickou poštou na adresu sídla prodávajícího.
    3. V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být zákazníkem prodávajícímu bezodkladně vráceno do čtrnácti (14) dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li zákazník od kupní smlouvy, nese zákazník náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu.
    4. V případě odstoupení od kupní smlouvy vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od zákazníka do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy zákazníkem, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od zákazníka přijal. Odstoupí-li zákazník od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky zákazníkovi dříve, než mu zákazník zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
    5. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku zákazníka na vrácení kupní ceny.
    6. V případech, kdy má zákazník v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží zákazníkem. V takovém případě vrátí prodávající zákazníkovi kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený zákazníkem.
  2. ZÁRUKA A PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
    1. Prodávající poskytuje zákazníkovi na zboží záruku v délce trvání 1 roku, u zboží, které má stanovenu expiraci, se délka záruky řídí dobou expirace uvedenou na obalu výrobku. Pokud se v průběhu této doby ukáže, že zboží je v rozporu s uzavřenou kupní smlouvou, může o tom zákazník prodávajícího informovat a prodávající vadné zboží nahradí novým – za tímto účelem zákazník doručí prodávajícímu vadné zboží za účelem zajištění výměny, a to spolu s reklamačním protokolem tvořícím přílohu č. 2 těchto obchodních podmínek.
    2. Pro úspěšné uplatnění práva z vadného plnění je zákazník povinen informovat prodávajícího o nesouladu zboží se smlouvou bezodkladně od zjištění tohoto nesouladu.
    3. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
    4. Prodávající odpovídá zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá zákazníkovi, že v době, kdy zákazník zboží převzal:
      1. má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které zákazník očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
      2. se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
      3. zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
      4. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
      5. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
    5. Právo z vadného plnění zákazníkovi nenáleží, pokud zákazník před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud zákazník vadu sám způsobil.
    6. Práva z odpovědnosti za vady zboží se uplatňují u prodávajícího. Je-li však v potvrzení vydaném prodávajícím ohledně rozsahu práv z odpovědnosti za vady uvedena jiná osoba určená k opravě, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro zákazníka bližším, uplatní zákazník právo na opravu u toho, kdo je určen k provedení opravy. S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba podle předchozí věty, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání prodávajícího. Prodávající je povinen zákazníkovi vydat písemné potvrzení o tom, kdy zákazník právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené prodávajícím k provedení opravy.
    7. Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v čl. 9. 4. obchodních podmínek, může zákazník požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může zákazník požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má zákazník právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má zákazník i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má zákazník i právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li zákazník od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Zákazník má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy zákazníkovi působilo značné obtíže.
    8. Kdo má právo podle § 1923 občanského zákoníku, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
    9. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
  3. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
    1. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy Ladonni@seznam.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zákazník zašle prodávající na elektronickou adresu zákazníka.
    2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a zákazníkem z kupní smlouvy.
    3. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
    4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
    5. Zákazník tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  4. COOKIES
    1. Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
  5. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
    1. Veškeré produkty prodávajícího dostupné v prodejně nebo na webových stránkách http://www.ladonni.cz, zejména text, grafika a provedení jsou chráněny autorským právem prodávajícího, jeho subdodavatelů a případně také právy třetích stran. Zakoupením služby či produktu zákazník nezískává žádná autorská práva k zakoupené službě či produktu. 
    2. Smluvní vztah mezi prodávajícím a zákazníkem (či přímo spotřebitelem) se řídí českým právem. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem a příslušným soudem bude český soud. Volbou práva podle předchozí věty není zákazník, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
    3. Případné spory vzniklé mezi prodávajícím a zákazníkem, který není spotřebitelem, budou řešeny u soudu místně příslušného dle místa sídla prodávajícího.
    4. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
    5. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
    6. Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování Hnojník 191, 739 53 Hnojník, adresa elektronické pošty Ladonni@seznam.cz, tel. +420 733 663 992.
    7. Uzavření kupní smlouvy je dobrovolné a každý zákazník realizací prodeje potvrzuje, že je mu znám obsah kupní smlouvy, tomuto obsahu rozumí, smlouvu uzavřel dobrovolně, nikoliv v tísni či za nápadně nevýhodných podmínek, což realizací smlouvy potvrzuje.

 

Ve Frýdku – Místku dne 1. 5. 2024